..::I.S.T.I.M.E.W.A::..

Assalamualaikum wth.  Macam biasa, aku betul-betul minta maaf. Alasan biasa lagi mahapurba kolot, aku lambat update sebab busy. Betul. Aku tak tipu.  Seminggu setengah aku tiada di rumah. Aktiviti persatuan dan kedutaan maha banyak. Belum lagi kira aku pergi bandar Casablanca, metropolitan industri dan maksiat  untuk cari bahan bahas akhir aku.  Penat bukan kepalang. Serebrum aku mencungap x cukup oksigen. Kasdiovaskular naik mengah mengangkut zat tak cukup sifat dalam badan tough ala-ala Rajnikanth aku ni. Waktu begini, percayalah, tidur adalah nikmat Allah paling indah pernah aku rasakan selepas makan Maggi sensorang pukul 2 pagi.

……….

Turun Town. Bermula hari Isnin lepas jam 6.30 petang, aku melangkah penuh macho dan taiko ke destinasi pertama aku dari Kenitra, Rabat. Pusat pentadbiran kerajaan Maghribi. Train berkelajuan 5 kuasa kuda padi sedikit sebanyak membuatkan standart diri aku tercalar. Ditambah dengan bau deodoran kitaran semulajadi mak cik Arab sebelah aku membuatkan hormon testosteron aku mengalami gangguan slapstik separa-sedar. Di Rabat, Bro Nafir tiba lewat sikit dari aku. Puas beronggeng Rokiah sekitar Rabat, aku menuju ke rumah Datuk Othman Samin, Duta Besar Malaysia unutk persiapan Majlis Sambutan Maulidur Rasul esoknya. Owhh..aku lupa, happy belated Maulidur rasul untuk korang semua.

Rabat, 7.30 p.m

Rabat, 7.30 p.m

Rabat Medina, 7.38 a.m

Rabat Medina, 7.38 a.m

……….

Maulidur Rasul. Sambutan kali ni agak berlainan dari sebelumnya. Idea menjemput kanak² istimewa dari salah sebuah institusi memang aku puji. Selaku manusia sempurna, menggembirakan golongan sebegini adalah suatu peluang untuk kita berkongsi nikmat Allah yang serba lengkap. Wajah gembira kanak-kanak istimewa ini merupakan kepuasan.

Gentlemen Iron Chef

Gentlemen Iron Chef

Buruh paksa

Buruh paksa

Ops gulung Popiah. 1/5 popiah tersebut berjaya ditahan didalam perut masing-masing.

Ops gulung Popiah. 1/5 popiah tersebut berjaya ditahan didalam perut masing-masing.

Jangan tak tahu di sini, lelaki menguasai hal masak dan dapur. Dimana² aktiviti persatuan sekalipun. Tak percaya? Percayalah. Wanita? Mereka selalu bertugas buat kuih. Sebab tangan lelaki keras, kasar dan menakutkan. Kuih gelang pasti berbentuk tumit kaki jika lelaki mengulinya.

Datuk Othman Samin, orang kuat program.

Datuk Othman Samin, orang kuat program.

Bakal bapak Mithali

Bakal bapak Mithali

Sekitar Majlis

Sekitar Majlis

Persembahan dari institusi jemputan

Persembahan dari institusi jemputan

Penyampain cenderamata kepada kanak² istimewa

Penyampaian cenderamata kepada kanak² istimewa

Encik Rahmat Hero menunjukkan skill bapa tunggal

Encik Rahmat Hero menunjukkan skill bapa tunggal yang dipelajari beliau ketika di Namibia Utara

Sesi ramah mesra.

Sesi ramah mesra.

Ibu-ibu kanak-kanak istimewa yang hadir

Ibu-ibu kanak-kanak istimewa yang hadir

Apa tugas aku untuk program nih? Makan, tidur, buang air, tengok orang buat kerja, jalan-jalan, tolong kacau sambal barang seminit dua,  panaskan nasik untuk aku makan dan datang lambat untuk tangkap gambar yang tak lawa time program ni. Owhh..aku jugak tolong habiskan lauk ayam goreng kentaki lebih malam tu…

Tema Fotografi : Para-para Sorga. Salam Maulidur Rasul

Tema Fotografi : Para-para Sorga. Salam Maulidur Rasul

Wassalam.

~ by syahidd on 19 March, 2009.

8 Responses to “..::I.S.T.I.M.E.W.A::..”

  1. owh busy…alang maklong dah ambik kptusan nak jadi org beranang.mampu apartment kos rendah jer..nak adam n adiknye sekolah agama…sama wani.okey tak

  2. Busy tahap gaban ropanya ye. Patut la lama tak nampak. Chidan pandai la buat cerita. Kak tersenyum sorang2 kat sini…hehehe

  3. gambar last tak bleh tahan betol. memang muka sorga abes..kakaka

  4. Mak long,
    welkam to Beranang Mak Long!! Okey bangat deh. Uiii..best nyerr..
    macam² projek le kita leh buat mak long..welkam..welkam..

    kak Lela,
    Akak sorang je yang paham busy saya..hahah..
    Pandai ke kak? Pandai mengarut ye lah..huhuh..

    Kamitaken,
    kekke…macam sorga kan?

  5. waduh…kok sorga ka kita nanti mas??.enggak bisa!! masih perlu bertobaaat…

  6. Bang nafir,
    iyaaa bung nafeerr..
    kok sorga tempatnya, sukurr banget aku sama tuhan..
    Pengen bener gue sama sorga yang indah sana..

  7. you ni indon ke nepal??

  8. mintak izin curik gambar yea…baibai..

Leave a Reply

 
