Kepulangan Yang Pasti

Assalamualaikum wth. Innalillahi wainnnailaihi raji’uun.Buat semua kenalan dan pembaca yang saya kasihi lagi saya muliakan, berita yang baru saya terima melalui email ibu saya kelmarin mengenai ayah sahabat saya, merangkap juga saudara saya, Pak Ngah Kamsan baru sahaja berangkat menemui Penciptanya.

“Assalamualaikum,
Apa khabar ank ibu ngan kwn2. Semuga sejahtera adenye. 1/12 semalam pak ngah
kamsan ayah zahar kembali kerahmatullah. Pak Ngah muntah darah pagi 1/12 dan
meninggal 5.30 1/12. Same2 lah kita sedekahkan alfatihah. Ameen….”

Kita doakan supaya roh beliau sentiasa dilindungi dibawah lembayung rahmatNya dan keluarga beliau sabar serta tabah dalam ujian Ilahi ini, InsyaAllah, Ameen Ya Rabbal Alamiin.

Buat Azhar, sahabat aku, jika kau baca entry aku ini, aku amat berharap agar kau cukup kuat menghadapi dugaan ni. Aku pun akan hilang semangat jika keadaan ni berlaku tapi aku percaya kau dah cukup terlatih dengan ujian² sebelum ni. Kau tulang belakang keluarga sekarang. kau bukan seorang, kau ada aku, dan orang yang sayangkan kau. Azhar, sahabat aku yang kuat, kan? Kau boleh Azhar! InsyaAllah.

Advertisements

~ by syahidd on 3 December, 2008.

3 Responses to “Kepulangan Yang Pasti”

  1. tringat mse abah besar ku mninggal waktu final exam lalu ..memang xleh tumpu..smoga, sahabat ko bnama Azhar tabah..dan percaya bila Allah tarik, Allah juga akan ganti yg lain..btapa adilnya Allah

    3 org ahli kluarga ku mninggal..ttapi Allah gantikan yg lain sbg bukti kasih-Nya DIA..

    ble abah besar aku mninggal..bulan nov lalu, aku kini dpt ank buah pula..

    kpd Azhar, wlupu x kukenali..smg jalan mjadi ank soleh tbuka luas..

    kpd shidan yg mnyakitkan ati aku..cept minx maaf kt aku,
    hehehe

  2. Daripada allah kita datang kepada allh jua kita kembali..dapat juga panggilan dari ibu….pada anak-anak yang di tinggal kan moga menjadi anak yang soleh…sesungguhnya hanya itu harta yang di bawa pergi.doa dari anak-anak itu…alfatehah

  3. Ingatkan ko nk balik msia..

    baru nk blanja makan kt restoren yg ko nk pegi sgt..[tak taw kt mana]..tp rupernyer ko tak balik..the good news is..offer ni still valid until 12/12/08..hehehe..lps tuh..sorry!

    p/s: Takziah kpd sdr. azhar. semoga tabah dlm mengharungi hidup tnpa insan t’syg..aku da hidup 22thun tnpa ayah disisi..May my beloved dad n yours too will be place within the Mukmins. Ameen yg Rabb…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: